23 Aralık 2015 Çarşamba

Hattat Mustafa Vasfi Saracızade Tulumbacı

Hattatın 1279 tarihli hocaları Mustafa Rasih ve İbrahim Namık efendiler tarafından verilmiş icazetnamesini 2013 senesinde gördüm.Fotoğrafı ektedir.Hakkında şimdilik başka malumat bulamadım.Mustafa ÜZEL

SON HATTATLAR'da adı geçen Mustafa Vasfi efendi'nin aynı şahıs olması muhtemeldir,tereddütüm hocasının Fuad paşa türbesindeki mushaf'ta ki ketebede Hakkakzade Mustafa Hilmi efendi olarak yazmasıdır.Bundan dolayı hem buraya yazdım hemde ayrı başlık olarak yazdım.Ketebe şöyledir.
"KETEBE SEYYİD MUSTAFA EL VASFİ EL MARUF SARACIZADE Fİ SAKİN CİHANGİRİ MİN TELAMİZ ŞEYHÜLHATTATİN MUSTAFA HİLMİ HAKKAKZADE SENE 1286"

Ketebeden anlaşıldığı kadarıyla hattat İstanbul ve Cihangirde oturmaktadır,ayrıca İbnülemin'in bildirdiğine göre Tulumbacı olarak meşhurdur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder